STRUKTURA ORGANIZACYJNA
– obejmują dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim od 3 do 25 r. ż.;
– zajęcia w formie zespołowej ( od 2- 4 uczestników ) w wymiarze 20 godzin tygodniowo na terenie placówki;
– zajęcia w formie indywidualnej w wymiarze 10 godzin tygodniowo w domach rodzinnych uczestników;
– placówka dostępna dla uczestników z niepełnosprawnościami wg modelu Dostępnej Szkoły;
– możliwość zorganizowania dowozu busem, pomoc w organizacji dowozu przez gminę;
– bezpłatna opieka na świetlicy;
– opieka pielęgniarki;
– posiłki przygotowywane przez kuchnię i diety specjalistyczne według wskazań lekarskich;
– bogato wyposażone sale terapeutyczne.
OFERTA
– realizacja zadań zawartych w indywidualnym programie zajęć zgodnie z rozporządzeniem MEN z 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
– realizacja zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej zawartych w orzeczeniu o potrzebie zajęć rewalidacyjno- wychowawczych, – realizacja programów profilaktycznych;
– realizacja programów terapeutycznych m. in.
-
- „Stymulacja bazalna w pracy z osobami głęboko wielorako niepełnosprawnymi”,
- „Witajcie w naszej bajce”;
- „Diagnoza i terapia metodą stymulacyjną wg Carla Delacato”;
- „Moje ręce mogą więcej…”;
- „Gramy zmysłami” – ogólnopolski projekt edukacyjny.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
– jesteśmy otwarci na propozycje rodziców w zakresie współpracy z nami;
– cenimy ich zaangażowanie w życie naszej placówki;
– proponujemy indywidualne porady i konsultacje;
– zajęcia otwarte;
– udział w uroczystościach i imprezach integracyjnych;
– motywowanie rodziców do kontynuowania działań terapeutycznych z dzieckiem w domu;
– tworzenie informacji o funkcjonowaniu uczestnika zajęć dla instytucji zewnętrznych.
REKRUTACJA
– odbywa się przez cały rok;
– wymagane dokumenty ( pakiet dokumentów rekrutacyjnych do pobrania w Zakładce Dokumenty Zajęcia Rewalidacyjno-Wychowawcze lub gotowy do odebrania w placówce):
Dodatkowo:
Orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych z poradni psychologiczno – Pedagogicznej.