E. Chrzanowska
Kategoria:

PIĄTEK 8 MAJA 2020 ROK

TEMAT: MAJÓWKA NA ŁĄCE.

images

 

1) Obejrzyj filmy nr 1 i 3 http://scholaris.pl/resources/run/id/49482, powiedz jakie zwierzęta i rośliny możemy spotkać na łące ?

2) Wykonaj ćwiczenia 6, 7/12 oraz 1/14 /Karty ćwiczeń/

3) Pokoloruj obrazek farbami, nazwij zwierzęta które na nim widzisz /gmail/

4) Posłuchaj Walca Kwiatów Piotra Czajkowskiego: https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA

5) Ćwiczenia matematyczne: dopełnianie do 20: https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA

Dopełnianie do 10: https://www.matzoo.pl/klasa1/dopelnianie-do-10-graficznie_1_554

E. Chrzanowska
Kategoria:

CZWARTEK 8 MAJA 2020 ROK

TEMAT: MAPA POLSKI.

cccccunnamed

 

 

Mapa to obraz powierzchni Ziemi, lub jej części przedstawiony na płaszczyźnie, w określonej skali, oraz za pomocą umownych znaków graficznych.

1) Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=bl0v3sRN1eA

2) Ułóż puzzle - Mapa Polski: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/137216-mapa-polski-dla-dzieci

3) Wykonaj ćwiczenie 4 str. 11 /Karty ćwiczeń/

4) Jaka to figura: https://www.matzoo.pl/klasa1/jaka-figura_6_510

Lilianna Krystkiewicz
Kategoria:

Zobaczcie jaki pomysł na faszerowane pomidory! Pomidorki z czuprynkami z koperku.

Składniki na faszerowane pomidory:

– pomidory

– twarożek

– ser żółty

– koperek

– oliwka

– sól i pieprz do smaku

Jak zrobić wesołe faszerowane pomidory:

Przekrawamy pomidory na połówki, łyżeczką wyciągamy pestki i miąsz ze środka. Twarożek solimy, pieprzymy i wkładamy do środka pomidora. Ser żółty ścieramy na grubej tarce i posypujemy pomidory.  Układamy włoski z koperku. Naklejamy oczka z połówek czarnej oliwki. Robimy nosek z kawałka skórki pomidora lub z kawałeczka papryki.

Smacznego!

pomidorki.jpg

Lilianna Krystkiewicz
Kategoria:

wykreślanka.jpg w rozsypance poniżej ukryto  7️⃣ nazw drzerze?i krzewów iglastych ? występujących w naszym kraju 


E. Chrzanowska
Kategoria:

ŚRODA 6 MAJA 2020 ROK

TEMAT: KRAJOBRAZY POLSKI.

Co to jest krajobraz?

Słowem krajobraz określamy wygląd poszczególnych obszarów ziemi ukształtowany przez siły przyrody oraz działalność człowieka. Mówimy np. o krajobrazie górskim, gdy na danym terenie dominują góry, albo rolniczym, kiedy na jakimś terenie przeważają pola uprawne.

1) Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=RnxPLJXD17Q

Zastanów się jaki krajobraz dominuje w Twojej miejscowości

2) Obejrzyj ilustracje na str. 10-11 w e podręczniku Nowi Tropiciele część 5: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/ i odpowiedz na pytania pod tekstem.

3) Wykonaj ćwiczenie 4 str. 11 /Karta ćwiczeń/

4) Pokoloruj obrazek przedstawiający krajobraz – nazwij go. /gmail/

5) Poukładaj puzzle - Krajobraz nadmorski: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/227812-krajobrazy-polski-wydmy

6) Poćwicz dodawanie i odejmowanie https://matmag.pl/klasa/3/gra/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-30-test

E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 5 maja 2020 ROK

TEMAT: JAK ZBUDOWANY JEST ROWER ?

Historia roweru rozpoczęła się w 1817 roku, kiedy to został zaprojektowany przez barona Karla Von Drais'a z Niemiec i nosił nazwę „rower do biegania”, a po niemiecku Laufmaschine. Pomysł podchwycili inni wynalazcy, zwłaszcza Denis Johnson z Londynu, który stworzył nowszą i ulepszoną wersję pierwotnej maszyny do biegania. Rower Denisa Johnsona był wykonany z drewna, miał sterowane przednie koło i za zadanie skrócić czas podróży o połowę. Ten dwukołowy wynalazek nie posiadał jednak pedałów i jeżdżący musieli napędzać go stopami. Potocznie zwany koniem na patyku (tak, jak zabawka dla dzieci) lub rowerem biegowym, a oficjalnie welocypedem, swoim kształtem przypominał dzisiejsze rowery o dwóch kołach.

zzzzzzz  lllll  mmmmm

 

1) Obejrzyj film o historii roweru: https://www.youtube.com/watch?v=h2Y4L60RjAE

2) Poznaj budowę roweru: http://scholaris.pl/resources/run/id/73009

3) Do obrazka przedstawiającego rower wpisz jego najważniejsze części, pomoże Ci w tym opis z e podręcznik Nowi Tropiciele część 5 str. 9, wklej do zeszytu: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

4) Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3 str. 110 /karty ćwiczeń/

5) Posłuchaj piosenki pt. Jadą rowery: https://www.youtube.com/watch?v=TCaHGtcshTo

6) Sprawdź swoją pamięć: http://scholaris.pl/resources/run/id/49608

E. Chrzanowska
Kategoria:

PONIEDZIAŁEK 4 MAJA 2020 ROK

TEMAT: WYCIECZKA ROWEROWA.

 ZAZAZAZA

1) Wiosna w pełni. Jest coraz cieplej, dni są coraz dłuższe. Więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Częściej widać osoby poruszające się na rowerach i hulajnogach. Zanim jednak wyjedziesz na wycieczkę rowerową, trzeba pamiętać o wielu rzeczach. Na początek pamiętajcie o założeniu kasku i kamizelki odblaskowej, abyście byli lepiej widoczni. Kto nie posiada karty rowerowej nie powinien poruszać się po jezdni.

2) Obejrzyj film Jak możesz wykorzystać rower w terenie: http://scholaris.pl/resources/run/id/109686

3) Podczas wycieczki pamiętaj:

a) dzieci powinni poruszać się na rowerze tylko w obecności osoby dorosłej

b) poruszaj się w miejscach przeznaczonych do jazdy rowerem

c) zamiar skrętu sygnalizuj ręką

d) nie jedź obok innego rowerzysty

e) nie chwytaj się żadnych pojazdów.

3) Pokoloruj obrazek  rowerzysty i wklej do zeszytu: /gmail/.

4) Wykonaj odejmowanie w zakresie 30, odkryj puzzle, a zobaczysz co jest ja obrazku: https://www.matzoo.pl/lamiglowki/odejmowanie-w-zakresie-30-puzzle-24_67_479

Dodawanie zwierzątek w zakresie 6: https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-zwierzatek-w-zakresie-6_1_209.

E. Chrzanowska
Kategoria:

CZWARTEK 30 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: HISTORIA POLSKI W LEGENDACH: „O PIAŚCIE KOŁODZIEJU I TAJEMNICZYCH WĘDROWCACH”.

1) Obejrzyj film Legenda o Piaście Kołodzieju: https://www.youtube.com/watch?v=tgISPCNoCcs

Odpowiedz na pytania:

  • Czym na co dzień zajmowali się kołodziej Piast i jego żona Rzepicha?
  • O jakim święcie jest mowa w legendzie ?
  • Na czym polegały postrzyżyny ?
  • Jakie imię otrzymał syn Piasta i Rzepichy ?
  • Kim został Ziemowit po śmierci króla Popiela ? 

2) Przeczytajcie wyrazy, których dzisiaj się już nie używamy:

KOŁODZIEJ – to osoba, która dawniej zajmowała się wyrobem kół i wozów

POSTRZYŻYNY – to dawny zwyczaj polegający na uroczystym obcięciu włosów i nadaniu nowego imienia chłopcom, którzy w tym dniu spod opieki matki przechodzą pod opiekę ojca.

3) Wykonaj ćw. 1,2 str. 6 i 3 str. 7

4) Obejrzyj film o życiu codziennym ludzi sprzed 1000 lat. https://www.youtube.com/watch?v=ePK2nrFw6hI

5) Posłuchaj Piosenki młodego patrioty: https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo&t=9s

6) Odliczanie do 30: https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/polacz-punkty-2

E. Chrzanowska
Kategoria:

Zdjęcia flag do zadania nr 2: 1   2  3   4   5

 

E. Chrzanowska
Kategoria:

Środa 29 kwietnia 2020

Temat: Flagi różnych państw.

1. Zapoznaj się z czytanką Flagi różnych państw /epodręcznik str. 5/.

2. To wybrane flagi państw europejskich, czyli leżących w Europie, które składają się z 3 kolorów: niebieskiego, białego i czerwonego. Policz ile ich jest? I zastanów czym się od siebie różnią? kliknij tutaj

3. Pokoloruj flagi /gmail/

4. Ćwiczenia matematyczne: tyle samo (gra online): https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/podziel-rowno

5. Czas na logorytmikę:

  • Wyobraź sobie, że dzisiaj w Twoim domu jest koncert.

Pianistka gra na fortepianie (dotknij czubkiem języka każdego dolnego zęba),

Skrzypek gra na skrzypcach (przesuwaj język od jednego kącika warg do drugiego, nie dotykając dolnej wargi).

Występuje również pan który gra na cymbałkach (obijaj czubkiem języka za dolnymi zębami).

Koncert bardzo Ci się podoba (rozciągnij wargi w szerokim uśmiechu).

  • Poproś mamę lub tatę o odczytanie wiersza, wraz z komentarzem jak masz się zachować:

„Moje ręce chociaż małe, do zabawy są wspaniałe (unosimy dłonie)

Palce grają na pianinie, (ruszamy pacami pionowo, posuwając raz w prawą raz w lewą stronę),

na bębenku, (klepiemy dłońmi po brzuchu),

mandolinie, (jedną rękę wyciągamy w bok, łączymy kciuk i palec wskazujący drugiej ręki i szybko przesuwamy je po brzuchu, imitując grę na mandolinie)

na fujarce (unosimy dłonie na wysokość ust, jedna za drugą, i ruszamy palcami)

na gitarze (naśladujemy grę na gitarze)

i na wszystkim o czym marzę.”

E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 28 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: FLAGA POLSKI.

Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej to jedno z najmłodszych świąt państwowych w Polsce - zostało ustanowione w 2004 roku, aby propagować wiedzę o polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych.

    polish flag 16 

1) Przeczytaj bądź posłuchaj czytanki pt. „Flaga Polski” epodręcznik Nowi Tropiciele klasa 2, część 5 https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

Odpowiedz na pytania:

- Co oznaczają barwy flagi Polski ?

- W jaki sposób Polacy świętują Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej?

2) Wykonaj ćw. 1, 2 str. 3 oraz 3, 4 str. 4 (dla uczniów posiadających karty ćwiczeń część 5).

3) Pokoloruj karty pracy i wklej do zeszytu (gmail)

4) Policz ile to pieniędzy: https://learningapps.org/view1080055  

5) Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=-WNmqfiHVO0

E. Chrzanowska
Kategoria:

PONIEDZIAŁEK 27 MAJA 2020 ROK

TEMAT: ŚWIĘTA MAJOWE.

Maj jest szczególnym miesiącem w historii Polski. W pierwszych dniach obchodzone są trzy ważne święta: Święto Pracy (1 maja), Święto Flagi ( 2 maja), Święto Konstytucji 3 Maja (3 maja).

Utrwalimy dzisiaj wiadomości na temat polskich symboli narodowych

1) Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c

2) To polskie symbole narodowe:

kliknij tutaj

3) Pokoloruj karty pracy /dostępne na gmail/, wklej do zeszytu.

4) Przestaw litery tak by prawidłowo ułożyć wyrazy: https://wordwall.net/pl/resource/1654673/symbole-narodowe /dla uczniów czytających/

5) Ułóż cyfry w kolejności: https://www.topmarks.co.uk/ordering-and-sequencing/caterpillar-ordering /dla uczniów liczących do 10/.

6) Wykonaj dodawanie: http://learningapps.org/watch?v=p1ofwtwhk17 /dla uczniów liczących powyżej 10/.

E. Chrzanowska
Kategoria:

PIĄTEK 24 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: KIEŁKI

1) Przeczytaj sam lub posłuchaj czytania rodzica opowiadania „KIEŁKI” epodręcznik str. 94-95. https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

Odpowiedz na pytania:

- Kogo odwiedził Smok Ksawery ?

- Co robili w ogródku ?

- Co zrobił Ksawery zaraz po powrocie do domu ?

- Dlaczego Smok nie mógł zasnąć ?

- Z czym Ksawery pomylił kiełki roślin ?

2) Uzupełnij opis kreta – ćw. 1 str. 78 /dla uczniów posiadających karty ćwiczeń/.

3/ Wykonaj zadanie z matematyki.

4) Poćwicz pamięć: https://view.genial.ly/5e7f451b50a0310d8c25d343

E. Chrzanowska
Kategoria:

CZWARTEK 23 KWIETNIA 2020 ROK

 TEMAT: W KOLOROWYM SADZIE.

 1) Sad to miejsce gdzie rosną drzewa i krzewy. Na wiosnę obsypują się kwiatami, z których jesienią wyrosną pyszne owoce. Najpierw są małe i zielone ale warto poczekać by spróbować tych pyszności. W sadach rosną nie tylko drzewa, ale i krzewy które są mniejsze od drzew. Wiosną sad wygląda pięknie.

2) Obejrzyj i posłuchaj.

Poukładaj puzzle prawidłowo a dowiesz się jakie prace wykonuje się w sadzie wiosną:

http://scholaris.pl/resources/run/id/49564

Wykonaj zadanie:

http://scholaris.pl/resources/run/id/49573

3) Wpisz do zeszytu jakie prace wykonuje się na wiosnę w sadzie /uczniowie piszący/

Wiosną w sadzie wykonuje się wiele prac są to: ………………….………………………………………………………….

4) Jeśli chcesz, wykonaj kwitnące drzewo z dostępnych materiałów: kliknij tutaj

5) Dzisiaj czas na logorytmikę.

Poproś mamę lub tatę o pomoc.

Wykonaj ćwiczenia:

- oddechowe

Wąchanie kwiatów /Weź do ręki słomkę lub łyżkę. Możesz wyobrazić sobie że to kwiatek, który pięknie pachnie. Powoli wciągaj powietrze nosem i równie powoli, aby zapamiętać ich zapach zrób wydech ustami/. Ćwiczenie wykonaj 10 razy.

- dźwiękonaśladowcze

Wiosna budzi owady /poudawaj te owady, spróbuj naśladować dźwięki które wydają: pszczoły —- zzz..., zzz..., zzz..., muchy — bzzz..., bzzz..., bzzz..., komary - ssss... ssss... ssss..., ; pasikoniki — pst, pst, pst, pst, chrabąszcze — żżż..., żżż..., żżż.../ odgłosy każdego z owadów wykonaj 3 razy.

- słowno- ruchowe

Bierzemy muchy w paluchy - szczypiemy powietrze przed sobą - 3 razy

Robimy z muchy placuchy - klepiemy otwartą dłonią o dłoń - 3 razy
Kładziemy muchy na blachy - klepiemy rękami o brzuch - 3 razy
I mamy radochy po pachy - ręce podkurczamy pod pachy i "wiercimy" ciałem.

- A teraz czas na Taniec połamaniec /gmail/

E. Chrzanowska
Kategoria:

ŚRODA 22 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI.

1) W tym roku Dzień Ziemi wypada 22 kwietnia. Tegorocznym hasłem jest: Działanie na rzecz klimatu. To wyjątkowe święto znane jest również pod nazwą Międzynarodowy Dzień Ziemi lub Światowy Dzień Ziemi. Obchodzenie go ma na celu dbanie o środowisko, a także głoszenie postaw ekologicznych i wdrażanie ich w życie społeczeństwa.

2) Obejrzyjcie filmy

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

https://www.youtube.com/watch?v=LVQoQhmhP-A,

https://www.youtube.com/watch?v=sVn_T26Ia_4,

https://www.youtube.com/watch?v=8GgCzsbAQG4.

Teraz wiesz jak masz postępować.

3) Zastanów się jak Ty możesz pomóc naszej planecie na co dzień.

Jest susza, na pewno oglądasz TV i wiesz, że lasy płoną, spróbuj:

- ograniczyć zużycie wody ! https://www.youtube.com/watch?v=Q1fyuDPese0

- segregować prawidłowo odpady

4) Wykonaj karty pracy – pokoloruj prawidłowo pojemniki na odpady. kliknij tutaj

5) Wykonaj ćw. 21 i 22 str. 98 /uczniowie którzy posiadają karty ćwiczeń/

6) Czytam sam: Wyobraź sobie, że jesteś robotem. Przeczytaj kilkakrotnie zdania jak ROBOT /karty ćwiczeń - ćw. 5 str. 101/.

7) Rytmiczna rozgrzewka w podskokach. Wykonaj polecenia prowadzącej: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 21 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: OGRODY SĄ RÓŻNE.

1) Przeczytaj lub posłuchaj tekstu: Rodzaje ogrodów – epodręcznik str. 69

2) Obejrzyj wybrany film przedstawiający różnorodne style w ogrodach:

ogrody japońskie: https://www.youtube.com/watch?v=iDcSFf7ZOHE,

ogród w stylu francuskim: https://www.youtube.com/watch?v=Qzd6Fbu7OEA,

ogród w stylu śródziemnomorskim: https://www.youtube.com/watch?v=3DPbZzD-NO8

3) Jaki styl ma Twój ogród lub ogródek?

4) Posłuchaj piosenki: Witaj Wiosno ! : https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs

Odpowiedz na pytania:

  • po jakim moście idzie Wiosna?
  • w co ubiera świat?
  • gdzie Wiosna się krząta?
  • co robi kiedy ma wolną chwilę?

Jeśli odpowiedziałeś na te pytania prawidłowo, spróbuj: wyklaskać rytmicznie refren piosenki

5) Pokoloruj ten tajemniczy ogród /do wydrukowania na gmail/, wklej do zeszytu.

6) Na tej stronie znajdziecie gry online o ogrodach: http://pl.sgames.org/tags/649/

E. Chrzanowska
Kategoria:

PONIEDZIAŁEK 20 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: SPACER DO OGRODU.

1. Obejrzyj uważnie film: „Wędrówki skrzata Borówki” https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

Odpowiedz na pytania:

a) Ile lat ma skrzat Borówka?

b) Co najbardziej lubi jeść skrzat?

c) Kogo miał poznać w ogrodzie?

d) Jakie rośliny rosną w ogrodzie?

e) Jakie zwierzęta zamieszkują ogród?

f) Jakie ptaki spotkał Borówka i Konewka?

g) Wymień kilka nazw kwiatów ogrodowych

 

2) Przeczytaj wiersz Doroty Gellner: W ogródku  

http://wierszykidladzieci.pl/gellner/w-ogrodku.php

 

3) Uzupełnij i przepisz zdania do zeszytu:

W ogrodzie są alejki i grządki. Ogród jest domem dla wielu roślin i zwierząt. Rosną tu: trawa, kwiaty, drzewa, krzewy. W ogrodzie można zaobserwować wiele gatunków zwierząt. Są tu jeże, krety, żaby, ślimaki a także wiele owadów, takich jak: ……………………, ………………………., …………………….., …………………….., oraz ptaki: ………………………, ………………………….., …………………………………. .

3) Jest susza pamiętaj o ptaszkach, które potrzebują pomocy.kliknij tutaj

4) Wykonaj karty pracy. 

5) Zadanie dla chętnych: Wykonaj papierowego motyla.

E. Chrzanowska
Kategoria:

PIĄTEK 17 KWIETNIA 2020 ROK

TEMAT: HISTORIA PEWNEJ ROŚLINY

1) Przeczytaj bądź posłuchaj opowiadania: „Z pamiętnika Agaty”

             Dzisiaj mama opowiedziała mi historię o cebulce. Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale dużo mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć, jakaś mała ręka wzięła cebulkę i zakopała w ziemi – tak jak skarb. Cebulka jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet trochę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry kiełek, to znaczy taki mały rożek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto – brązowo – białą kołderką. Spała długo, ale pewnego razu coś ją obudziło. Robiło się coraz cieplej, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła wyjść cała spod ziemi, ale wysunęła ten swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, zielenił i wypuścił liście... A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy, zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek się rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny, żółty tulipan!

Odpowiedz na pytania, przypomnij sobie nazwy pór roku:

  • Jaką porą roku Agata sadziła tulipany? 
  • Gdzie Agata zakopała cebulkę? 
  • Kiedy cebulka się obudziła? 
  • Co obudziło cebulkę?
  • Jaki kwiat wyrósł z cebulki?

2) Obejrzyj tablicę, zobacz jak rośnie tulipan od nasionka po kwiat. Przeczytaj jak nazywają się części rośliny.

kiknij tutaj obrazek do zadania nr 2)

3) Wykonaj ćw. 4, 5 str.73 (uczniowie posiadający karty ćwiczeń)

4) Ułóż historyjkę obrazkową, wklej do zeszytu i pokoloruj (zadanie dla uczniów nieczytających, przesyłam na Gmail))

5) Zadania z treścią (dla uczniów liczących w zakresie 30)