E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 2 CZERWCA 2020 ROK

TEMAT: „O LUDZIKU PODRÓŻNIKU”

podróże

Podróże kształcą. To wie każdy z nas! Bez względu na to jak daleko jedziemy, czy jest to podróż po Polsce, czy za granicę, za każdym razem uczymy się czegoś nowego. Jest to wiedza o miejscu, do którego wyjechaliśmy, o ludziach, którzy tam mieszkają, o tradycjach i zwyczajach panujących w danym regionie, o kuchni, której zawsze warto spróbować lub o kulturze, którą trzeba szanować.

1) Posłuchaj piosenki pt. "Podróże małe i duże":  https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

2) Przeczytaj fragment opowiadania wierszowanego A. Gajewskiej pt. „O ludziku podróżniku”

Odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem. Czy Ciebie również ciekawią podróże?

3) Wykonaj ćw. 1 i 2 str. 44 Karty Ćwiczeń Nowi Tropiciele klasa 2, część 5

4) Narysuj w zeszycie miejsce, które Ty chciałbyś/ chciałabyś zwiedzić.

5) Dopasuj do siebie słowa o znaczeniu przeciwnym: http://pisupisu.pl/klasa2/antonimy-poziom-1

E. Chrzanowska
Kategoria:

dzień dziecka

PONIEDZIAŁEK 1 CZERWCA

TEMAT: PRAWA DZIECKA

Dzisiaj Wasze święto DZIEŃ DZIECKA!

Pragnę złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia.

Po pierwsze, żeby uśmiech zawsze gościł na Waszych buziach!, a każdy dzień był wspaniałą przygodą! Przygodą, która niesie za sobą wiele pozytywnych doświadczeń! Niech spełniają się Wasze marzenia! Nie bójcie się marzyć! Nie możemy świętować w szkole ale mimo to wierzę, że dzisiejszy dzień będzie dla Was najwspanialszy na świecie! Bawcie się dobrze

1) Posłuchaj piosenki o Swoich prawach, każdy powinien je przestrzegać: https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

2) Ułóż puzzle: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/242191-dzie%C5%84-dziecka

3) Posłuchaj piosenki Majki Jeżowskiej Kolorowe dzieci:  

4) A oto przepis na fantazyjne smakołyki, może przygotujesz je z rodzicami: https://www.youtube.com/watch?v=T587uJDQGXs

E. Chrzanowska
Kategoria:

PIĄTEK 29 MAJA 2020

TEMAT: DZIEŃ DZIECKA W RÓŻNYCH KRAJACH.

4

1) W Polsce, Niemczech i Chinach Dzień Dziecka świętujemy 1 czerwca. Z kolei w Japonii i Korei Południowej dzieci i rodzice celebrują go 5 maja. We Francji, Indiach i Kanadzie dzień dziecka przypada na 20 listopada i to właśnie ten dzień jest obchodzony przez Unicef, jako dzień dziecka

2) Zaznacz wszystkie obrazki, które przedstawiają rzeczy na wskazaną literkę: http://pisupisu.pl/klasa2/slowa-na-literke

3) Utwórz wyrazy z podanych sylab: http://pisupisu.pl/klasa1/3-sylabowcex3

4) Znajdź wszystkie pary dzieci: http://pisupisu.pl/2/trening-umyslu/odkrywamy-dzieci-16

E. Chrzanowska
Kategoria:

CZWARTEK 28 MAJA 2020 ROK

TEMAT: RODZINA JEST BARDZO WAŻNA

aaaaa

1) Rozwiąż zagadki, jeśli będziesz mieć problem, odpowiedź czytaj wspak, czyli od końca

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy

lub kiedy złe stopnie do domu niesiemy?

Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach

i tak jak teraz, zawsze będą nas kochać!  /ecizdor/

 

Jest córką mamy i taty,

bawi się lalkami, nie samochodami,

jest starsza lub młodsza.

To moja kochana … .  /artsois/

 

Kto nas kocha tak jak nikt

i ochrania całym sercem?

I do kogo można przyjść

z każdym smutkiem jak najprędzej?  /amam/

2)Obejrzyj film, jak dzieci interpretują rodzinę: http://scholaris.pl/resources/run/id/104894

3) Narysuj swoją rodzinę w zeszycie. Podpisz członków Twojej rodziny i ich imiona, np. siostra Alicja, mama Teresa

4) Liczymy sylaby: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4fb984bae5477d8f8e7cb2bf0467da09_/lesson/lesson/index.html

5) Wykonaj ćw. 4, 5, 6 str. 34

6) Połącz w pary mamy zwierząt oraz ich dzieci: https://learningapps.org/1430760

E. Chrzanowska
Kategoria:

ŚRODA 27 MAJA 2020

TEMAT: PRZYGOTOWUJEMY OWOCOWE NIESPODZIANKI

ccccc

Koktajle owocowe to świetny sposób na zdrowe drugie śniadanie czy deser. Wystarczą owoce, jogurt i smaczne dodatki, a pyszny napój gotowy w minutę. Koktajle owocowe to jeden ze sposobów na wykorzystanie sezonowych owoców. Dobrze schłodzone nie tylko świetnie smakują, ale i są rozwiązaniem na upalne dni, kiedy potrzebujemy orzeźwienia. Co ważne, to także zdrowa porcja kalorii – warto więc korzystać ze świeżych składników i przygotowywać koktajle, kiedy owoce pełne są smaku, zdrowego cukru i błonnika, który syci na długo.

Koktajl bananowy z czekoladą – mniam !

Składniki

1/2 banana

1/2 szklanki mleka

2 solidne łyżki lodów czekoladowych

1/2 łyżeczki cukru

1 łyżeczka kakao (ja użyłam takiego bez cukru)

opcjonalnie kostka gorzkiej czekolady

Sposób przygotowania przepisu

  • Pokrojonego na kawałki banana, mleko, lody, kakao i cukier wrzucamy do blendera.
  • Miksujemy chwilkę, aby uzyskać jednolitą konsystencję.
  • Przelewamy koktajl do wysokiej szklanki.
  • Posypujemy startą czekoladą.
  • Dekorujemy brzeg szklanki plasterkiem banana, dajemy słomkę...i gotowe!

2) Wykonaj ćw. 2, 3 str. 3

3) Ułóż puzzle: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/jedzenie/237931-tort-czekoladowy-kinder

4) Logorytminka.

Ćwiczenia rozwijające koordynację ruchów: Zabawa „Pieczemy ciasto”. https://www.youtube.com/watch?v=JbQFBE6_iOY

Wsypujemy mąkę do miski, mieszając obiema rękoma. Następnie wrzucamy jajka - jedna ręka bierze jajko a druga skorupki wyrzuca za siebie. Aby ciasto się upiekło musimy je dobrze ugnieść, dlatego naśladujemy gniecenie ciasta wykonując ruchy naprzemienne – raz jedną ręką, raz drugą.

E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 26 MAJA 2020

TEMAT: ŚWIĘTO MAMY      pobrane

1) Dzisiaj Święto Matki, podaruj mamie  laurkę i złóż życzenia

2) Posłuchaj piosenki pt. Moja mama: https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

Odpowiedz na pytania:

  • Jaka jest  mama?
  • Co robi najlepiej?

3) Narysuj w zeszycie portret mamy, pokoloruj.

   vvvvv

4) Sprawdź gdzie ukryły się głoski: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/51c0c8e947b6c8f70d7d06184077b767_/lesson/lesson/index3.html

5) Ćw. matematyczne dla uczniów liczących do 10. Wskazywanie właściwej cyfry - utrwalanie cyfr 0- 10: https://szaloneliczby.pl/wskaz-liczbe-na-owocach/

6) Ćw. matematyczne. Utrwalanie znaków większości, mniejszości: https://szaloneliczby.pl/znak-wiekszosci-i-mniejszosci-do-20/

 

E. Chrzanowska
Kategoria:

PONIEDZIAŁEK 25 MAJA 2020

TEMAT: CZAR DLA MAMY

xxx

1) Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie opowiadania pt. Czar dla mamy /e podręcznik Nowi Tropiciele klasa 2 część 5 str. 36, 37, 38

2) Wykonaj ćw. 1 str. 38 karty ćwiczeń Nowi Tropiciele klasa 2, część 5.

3) Obejrzyj filmy: https://www.youtube.com/watch?v=otjMhpZvKQ0, https://www.youtube.com/watch?v=o3cn69UK36o, wykonaj laurkę, którą jutro wręczysz swojej mamie

Przepisz życzenia:

Kochana Mamo!

W dniu Twojego święta składam Ci moc życzeń,

Bądź zdrowa i szczęśliwa

codziennie się uśmiechaj.

4) Ćw. matematyczne, wskaż liczbę większą: https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-20/

5) Rozpoznawanie liczb ze słuchu /zadanie dla uczniów liczących do 10/:  https://szaloneliczby.pl/rozpoznawanie-liczb-ze-sluchu-1-10/

                                                                  

E. Chrzanowska
Kategoria:

PIĄTEK 22 MAJA 2020

TEMAT: CZY ZAWSZE TRZEBA WYGRYWAĆ?

mnbvcxz

1) Przeczytaj sam /a/, lub poproś rodzica o przeczytanie opowiadania pt: Zawody e podręcznik Nowi Tropiciele klasa 2 część 5 str. 24, 25

2) Odpowiedz na pytania:

  • Do jakich zawodów przygotowywał się Henio ?
  • Jaki okrzyk wymyślili zawodnicy?
  • Z jakiego powodu Wiktor za późno wystartował?
  • Czy klasa Henia wygrała wyścig?
  • Jak myślisz dlaczego Henio uważał, że jego klasa jest fajna?

3) Wykonaj ćw. 1, 2 str. 26 /uczniowie z kartami ćwiczeń/.

4) Posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=8AlBk8HabRE spróbuj zaśpiewać refren /karty ćwiczeń Nowi Tropiciele klasa 2 część 5 str. 90/

5) Ułóż puzzle: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/sport/235821-lekkoatletyka

6) Ćwiczenia na kalendarzu /ćw. 1 str. 16 karty matematyczne Nowi Tropiciele klasa 1 część 5/

E. Chrzanowska
Kategoria:

CZWARTEK 21 MAJA 2020

TEMAT: SPORT TO ZDROWIE

Ruch to najlepsze „lekarstwo”, jakie każdy z nas może sobie sam przepisać. Jest dobry na wszystko, dlatego należy go zażywać jak najwięcej, nie martwiąc się przy tym, że go przedawkujemy.Formy aktywności fizycznej należy dostosować do wieku i kondycji. Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym potrzebują więcej ruchu niż dorośli. Powinny mieć codziennie przynajmniej 4 godziny aktywności ruchowej. Dobrą okazją są oczywiście lekcje wychowania fizycznego w szkole, ale to za mało. Ćwiczyć należy także w domu w chwilach wolnych od innych obowiązków. Kiedy jest ciepło, można pływać w jeziorze, jeździć na rowerze i na rolkach. Zimą przyjemnie jest jeździć na nartach, łyżwach i sankach.

sport ruchomy obrazek 0407sport ruchomy obrazek 0431

 

1) Posłuchaj piosenki Ruch to zdrowie: https://www.youtube.com/watch?v=ImUd_iXFFN4, odpowiedz dlaczego warto ruszać się.

2) Obejrzyj film: Aktywność fizyczna https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

3) Wykonaj ćw. 1, 2, 3 str. 24 oraz 4, 5 str. 25 /uczniowie z kartami ćwiczeń/

images 1

4) Rusz się! poćwicz: https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U

5) Wykonaj ćw. matematyczne /karty pracy/

E. Chrzanowska
Kategoria:

ŚRODA 20 MAJA 2020

TEMAT: DYSCYPLINY SPORTOWE  gfdsa

1) Letnie igrzyska olimpijskie rozgrywane są od 1896 r. (Ateny), zaś zimowe od 1924 r. (Chamonix). Nawiązują one do głębokich tradycji antycznych igrzysk olimpijskich. Zdecydowana większość zawodników traktuje igrzyska olimpijskie jako najważniejsze zawody sportowe, a złoty medal olimpijski, jako najcenniejsze i najbardziej wyczekiwane trofeum. W tym roku Lenie Igrzyska Olimpijskie miały odbyć się w Tokio w Japonii, ale ze względu na pandemię koronawirusa Igrzyska przeniesiono na 2021 rok.

2) Dyscypliny sportowe. Nazwij dyscypliny sportowe

pobrane 3pobrane 5pobrane 4

pobrane 2pobrane 1

rzut oszczepem,  skok w dal,      bieg na 100 m,   rzut dyskiem,   skos wzwyż

wykonaj ćw. 1 str. 20 /uczniowie z Kartami ćwiczeń/

5) Sprawdź czy masz dobrą pamięć: http://scholaris.pl/resources/run/id/49608

6) Odgadnij dyscypliny sportowe, rozwiąż krzyżówkę: http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/72718

7) Pokoloruj ilustrację przedstawiającą dyscyplinę zwaną gimnastyka sportowa.

8) Ćwiczenia na kalendarzu /ćw. 1, 2 str. 14, 15 Nowi Tropiciele klasa 1 część 5/

E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 18 MAJA 2020

TEMAT: IGRZYSKA PARAOLIMPIJSKIE

flaga paraolimpijska

1) Igrzyska paraolimpijskie to drugie pod względem wielkości zawody sportowe w wielu dyscyplinach, dla zawodników z niepełnosprawnościami fizycznymi i niepełnosprawnościami intelektualnymi. W tym także niepełnosprawnych z problemami mobilności, po amputacjach kończyn, z utratą wzroku i porażeniem mózgowym. Zwycięstwo podczas igrzysk uznawane jest przez sportowców większości dyscyplin za najbardziej prestiżowe osiągnięcie.

kjhg

Igrzyska paraolimpijskie odbywają się co cztery lata, zazwyczaj kilka dni po igrzyskach olimpijskich i są organizowane przez Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski .

ertyu

Igrzyska paraolimpijskie zrodziły się z małego spotkania brytyjskich weteranów II wojny światowej w 1948 roku, aby stać się jednym z największych międzynarodowych wydarzeń sportowych początku XXI wieku. 

2) Wykonaj ćw. 1 i 2 str. 22

3) Ułóż puzzle: https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/budowle/143269-igrzyska-olimpijskie

4) Ceremonii wręczania medali towarzyszy dźwięk fanfar. Fanfara to krótki motyw, grany na trąbce sygnałowej, rogu lub jakimkolwiek innym blaszanym instrumencie dętym bezwentylowym. Fanfara zwykle używana jest jako sygnał wojskowy, harcerski, kolejowy. Fanfara to też utwór pisany na czyjąś cześć, o podniosłym i dostojnym charakterze, grany na instrumentach blaszanych.

posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=usDkXce5n2Y

5) Wykonaj działania: dodawanie i odejmowanie w zakresie 10/20 /karty pracy/, wklej do zeszytu

E. Chrzanowska
Kategoria:

PONIEDZIAŁEK 18 MAJA 2020

TEMAT: IGRZYSKA OLIMPIJSKIE

flaga o

"Citius Altius Fortius, czyli Szybciej, Wyżej, Mocniej"

1) Przeczytaj tekst z e podręcznika Nowi Tropiciele klasa 2 część 5 str. 18, a dowiesz się co to Igrzyska Olimpijskie: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/

2) Obejrzyj film: : https://www.youtube.com/watch?v=DgZCGbdxRuE

3) Igrzyska Olimpijskie rozpoczyna ceremonia, podczas której na stadion wnoszona jest flaga olimpijska oraz zapalany ogień olimpijski. Igrzyska olimpijskie mają własny hymn, który grany jest podczas ceremonii otwarcia i zamknięcia Igrzysk.  

4) Znicz olimpijski – znicz, który jest zapalany w dzień rozpoczęcia igrzysk olimpijskich. Znicz zapala ostatni uczestnik (czasami może to być grupa osób) sztafety biegnącej z ogniem olimpijskim zapalonym tradycyjnie w Olimpii od promieni słonecznych. Znicz pozostaje zapalony aż do końca igrzysk olimpijskich

5) Hymn olimpijski - oficjalnie od 1958 roku, jest utwór muzyczny zatytułowany „Hymn Olimpijski”, skomponowany przez Spirosa Samarasa. Autorem słów był Kostis Palamas: Posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=91dMbm1jKS4

6) Flaga Olimpijska to, oprócz znicza olimpijskiego najważniejszy symbol letnich i zimowych igrzysk olimpijskich. Przedstawia pięć kolorowych, złączonych ze sobą okręgów na białym tle. Co symbolizują koła olimpijskie? Każdy okrąg symbolizuje poszczególne kontynenty: niebieski - Europę,żółty - Azję, czarny - Afrykę, zielony - Australięczerwony - Amerykę. Złączone okręgi symbolizują spotkanie sportowców z całego świata na igrzyskach

fla

7) Pokoloruj koła olimpijskie zgodnie z instrukcją – ćw. 2/20

E. Chrzanowska
Kategoria:

PIĄTEK 15 MAJA 2020 ROK

TEMAT: NA ŁĄCE – ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE.

biedronka

1) Przeczytaj informację o tym dlaczego łąka jest lepsza niż trawnik: https://laka.org.pl/o-lakach/dlaczego-laka/

2) Rozwiąż zagadki:

  • Kopie w ziemi korytarze,
    Sypie kopce z piasku.
    Można nazwać go górnikiem
    Choć nie nosi kasku.
  • Kręcę się i pracuję, kopiec
    z igieł buduję. Dźwigam igły
    jak bale i nie narzekam wcale.
  • Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi
  • Skacząc po łące szybko uciekam, gdy dziób bociana ujrzę z daleka
  • Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ………………
  • Długi ma ogonek, oczy jak paciorki
    Gdy zobaczy kota – ucieka do norki.
  • Ma krótkie nóżki i mały ryjek
    Chociaż ma igły, nigdy nie szyje

 

3)  "Sylaby na opak"- zabawa słowna.

Przeczytaj sam /a/ lub poproś rodzica o odczytanie sylab, odgadnij nazwy zwierząt i roślin:

  • ba- ża
  • cian-bo
  • ła-pszczo
  • ka-dron-bie
  • ka-łą
  • nik- ko/ny pol
  • tyl- mo
  • ty-kwia
  • wa-tra
  • ka-mysz

Napisz prawidłowe nazwy w zeszycie

4) Narysuj wybrane zwierzę w zeszycie, pokoloruj.

5) Dopełnianie do 20: https://www.matzoo.pl/klasa1/dopelnianie-do-20-graficznie_1_555

Dopełnianie do 10: https://www.matzoo.pl/klasa1/dopelnianie-do-10-graficznie_1_554

E. Chrzanowska
Kategoria:

CZWARTEK 14 MAJA 2020 ROK

TEMAT: OWADY NA ŁĄCE.

1) Posłuchaj wiersza Hanny Niewiadomskiej pt. „Bąk” http://wierszykidladzieci.pl/dosluchania/bak.php

  • Wyjaśnij co oznacza powiedzenie: „Zbijać bąki”

2) Rola różnych owadów na łące, obejrzyj prezentację, przeczytaj sam lub poproś rodzica o pomoc: https://www.slideserve.com/etan/rola-r-znych-gatunk-w-owad-w-w-lesie-i-na-lace

3) Lody truskawkowe z wafelkami /propozycja do wykonania/   asasa

Krok 1

Przed przygotowaniem deseru podgrzej w garnku z wodą polewę.

Krok 2

Zrób 3 kulki: 2 truskawkowe i śmietankową. Ułóż je w linii prostej na środku talerza i włóż do zamrażalnika na 10 minut.

Krok 3

Namaluj na talerzu 2 czułki (według wzoru na zdjęciu), wyciskając delikatnie polewę z tubki przez wycięty niewielki otwór w opakowaniu.

Krok 4

Z drażetek zrób oczy motyla. Z wafli wytnij delikatnie nożem z ząbkami 4 nieduże trójkąty i zrób z nich skrzydła, mocując je do kulek tułowia.

Krok 5

Deser udekoruj kolorową posypką i podawaj od razu.

4) Wykonaj ćwiczenie 3 str. 15 /Karty ćwiczeń/

5) Zaznacz owady które widzisz na obrazku: http://scholaris.pl/resources/run/id/49499

6) Mierzenie ćwiczenia praktyczne /karty pracy str. 34/

E. Chrzanowska
Kategoria:

ŚRODA 12 MAJA 2020 ROK

TEMAT: PTAKI NA ŁĄCE.

naklejki bocian na wiosennej lace.jpg

1) Obejrzyj obrazki w e podręczniku na str. 12, 13. Odczytaj nazwy ptaków.

2) Wykonaj ćwiczenie 2 str. 14

3) Posłuchaj odgłosów ptaków:

4) Liczenie pieniędzy – dodawanie na paragonie: https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-na-paragonie_1_508

5) Liczby mniejsze i większe /gmail/.

6) Odszukaj owada: https://view.genial.ly/5eb70cd82fb48d0d930ba33e

7) Logorytmika

(Poproś rodzica o odczytanie, wykonuj ćwiczenia zgodnie z opisem)

  • Ćwiczenia oddechowe przy zabawie naśladowczej

( potrzebne Ci będą waciki kosmetyczne, lub kawałeczki papieru, gazety)

„Nad łąką wstaje słoneczko. Łąka ożywa. Powiewa delikatny wietrzyk, rozsypuje nasiona dmuchawców. Nasionka wirują w powietrzu, unoszą się coraz wyżej, pachną kwiaty” - uczeń wznosi się na palce, na ręce leżą waciki kosmetyczne lub kawałki papieru, gazety. Wspinając się na palce, robisz wdech. Podrzucasz waciki i dmuchasz na nie jak najdłużej, robiąc przy tym wydech. Powtórz to kilkakrotnie.

  • Ćwiczenia artykulacyjne:

„Słoneczko wznosi się coraz wyżej. Wśród traw słychać delikatną muzykę świerszczy – cyk, cyk, cyk (uczeń powtarza szeptem). Nad kwiatami unoszą się pracowite pszczółki. Już z daleka słychać ich brzęczenie – bzz, bzz, bzz, bzz, ale najgłośniej zachowują się żaby. Rechocą i kumkają bez przerwy - rech, rech, rech, rech, kum, kum, kum! Nagle na łące pojawia się bocian. Rozgląda się wokoło i obwieszcza donośnie, że już jest - kle, kle, kle, kle. Chodzi po łące, wysoko unosząc nogi. Wszystko cichnie. Żaby i owady ukryły się wśród traw. Bocian odfruwa i łąka ożywa na nowo”.

E. Chrzanowska
Kategoria:

WTOREK 12 MAJA 2020

TEMAT: ROŚLINY NA ŁĄCE.

mmmmm

1) Obejrzyj film – Zioła na łące: http://scholaris.pl/resources/run/id/49487

2) Po obejrzeniu filmu wykonaj ćwiczenie, dopasuj zioła do opisu.

3) Narysuj wybraną roślinę w zeszycie, napisz jak się nazywa.

4) Utrwalamy dni tygodnia: https://www.matzoo.pl/klasa1/dni-tygodnia_6_340

5) Mierzenie długości /gmail/

6) Ćwiczenia słuchowo - wzrokowe: http://ito.hg.pl/literki2.html

E. Chrzanowska
Kategoria:

PONIEDZIAŁEK 11 MAJA 2020

TEMAT: OBSERWACJA ŻYCIA NA ŁĄCE.

original

1)  Wyjdź na spacer na łąkę.  Poobserwuj rośliny i zwierzęta, teraz jest ich tam naprawdęsporo. Jakie to zwierzęta i rośliny?

2)  Obejrzyj film „Skrzata Borówkę na łące”: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

  • Kto oprowadzał Borówkę po łące?
  • Jakie kwiaty są ulubionymi Koniczynki?
  • Jakie owady spotykamy na łące?
  • Co to jest kamuflaż ?
  • Jakie ptaki możemy zobaczyć na łące?

Zagadki wiosenne: https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-na-lace/

3)  Wykonaj ćwiczenie 1str.14 /Karty ćwiczeń/.

4) Na , pod, po lewej, po prawej: https://www.matzoo.pl/klasa1/nad-pod-po-lewej-po-prawej_6_324