Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

KOCHANI UCZNIOWIE!

W TYM SZCZEGÓLNYM DLA WAS DNIU ŻYCZĘ WAM WSZYSTKIM MNÓSTWA NIESPODZIANEK, RADOŚCI, UŚMIECHU                  I WSPANIAŁEJ ZABAWY! NIECH SPEŁNIAJĄ SIĘ WASZE MARZENIA :-)

POZDRAWIAM WAS SERDECZNIE

PANI ELA

 

Danuta Piekarczyk-Cola
Kategoria:

Polecam ćwiczenia ze strony Internetowej: http://pisupisu.pl

Zadanie Alfabet i cyfry - Słowo na literkę:

http://pisupisu.pl/klasa1/slowo-na-literke

Słowne zabawy -Rozsypanka słów:

http://pisupisu.pl/klasa2/rozsypanka-slow

Słowne zabawy -Wpisz słowo:

http://pisupisu.pl/klasa2/wpisz-slowo

 Słowne zabawy -Dopasuj zdanie do obrazka:

http://pisupisu.pl/klasa2/dopasuj-zdanie-do-obrazka

 Trening umysłu -Król i pszczółka znajdź różnice:

http://pisupisu.pl/klasa2/znajdz-roznice-krol-i-pszczolk

 

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

KOLEJNA PORCJA ZAGADEK :-)

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

I jeszcze jeden quiz. Teraz możecie sprawdzić i poszerzyć Waszą wiedzę na temat jednego z symboli narodowych, jakim jest flaga. 

Do dzieła!

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Zapraszam do rozwiązania qiuzu o Polsce. Wykorzystajcie przycisk z ołówkiem aby łączyć poszczególne elementy. Do następnej strony przejdziecie wciskając strzałeczkę z prawej strony. Powodzenia :-)

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Drodzy uczniowie!

Ponieważ zbliżają się dużymi krokami święta majowe mam dla Was propozycję kilku ćwiczeń utrwalających Waszą wiedzę na temat naszej Ojczyzny..

.

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Rozpoczynajcie akcję segregację :-) 

PRZYPOMNĘ WAM JESZCZE TYLKO, ŻE ZUŻYTE MASECZKI I RĘKAWICZKI WRZUCAMY DO POJEMNIKA NA ODPADY MIESZANE- KOLOR CZARNY

ekologia

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Drodzy uczniowie, ponieważ 22 kwietnia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Ziemi mam dla Was propozycję wykonania kilku ćwiczeń interaktywnych , które utrwalą waszą wiedzę z zakresu ekologii. Zapraszam :-)

 

Adnotacja 2020 04 27 123257

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Jeszcze jedno zadanie związane z czasem...

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Dodzy uczniowie, zwłaszcza trzecioklasiści- spróbujcie wykonać to zadanie...

eb 1

Elżbieta Bartodziej
Kategoria:

Zachęcam Was także do prostych ćwiczeń-zabaw ruchowych! Gotowi??? Start!

zabawy ruchowe

Danuta Piekarczyk-Cola
Kategoria:

Jak dobrze mieć sąsiada.

 

PAWEŁ I GAWEŁ - Aleksander Fredro :

fredro

https://www.youtube.com/watch?v=-5GNustBO-8

http://wiersze.juniora.pl/fredro/fredro_p01.html

Aleksander Fredro „Paweł i Gaweł”:

Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wymyślał swawole.
Ciągle polował po swoim pokoju:
To pies, to zając – między stoły, stołki,
Gonił, uciekał, wywracał koziołki,
Strzelał i trąbił, i krzyczał do znoju.
Znosił to Paweł, nareszcie nie może;
Schodzi do Gawła i prosi w pokorze:
”Zmiłuj się waćpan, poluj ciszej nieco,
Bo mi na górze szyby z okien lecą”.
A na to Gaweł:
Wolnoć, Tomku,
W swoim domku”.
Cóż było mówić? Paweł ani pisnął,
Wrócił do siebie i czapkę nacisnął.
Nazajutrz Gaweł jeszcze smacznie chrapie,
A tu z powały coś mu na nos kapie.
Zerwał się z łóżka i pędzi na górę:
Stuk! Puk! – Zamknięto. Spogląda przez dziurę
I widzi… Cóż tam? Cały pokój w wodzie,
A Paweł z wędką siedzi na komodzie.
”Co waćpan robisz?” „Ryby sobie łowię”.
”Ależ mospanie, mnie kapie po głowie!”
A Paweł na to:
”Wolnoć, Tomku,
W swoim domku”.
Z tej to powiastki morał w tym sposobie:
Jak ty komu, tak on tobie.

PiG

W Słowniku Języka Polskiego możesz wyszukać dawniej używane słowa i ich znaczenie:

https://sjp.pwn.pl/slowniki/wadzi%C4%87.html

wadzić się - kłócić się, przeszkadzać

swawole- brak posłuszeństwa, beztroska zabawa

do znoju- ciężka praca, zmęczenie

waćpan/ mospan- szanowny pan

Mówimy „Wolnoć Tomku (w swoim domku)”, mając na myśli postawę kogoś, kto w swoim domu robi, co chce, i nie liczy się z tym, czy nie przeszkadza sąsiadom.

(Forma „wolnoć” pochodzi od „wolno ci” ).

powała- drewniany strop, sufit

powiastka- opowiadanie

  • Kim są bohaterowie wiersza Aleksandra Fredry pt. „Paweł i Gaweł”?
  • Gdzie mieszkają?
  • Jak się zachowują?
  • Na czym polega konflikt między nimi?
  • Jaka jest główna myśl , nauka czyli morał z tego utworu?

Opowiedz:

  • Jakie stosunki sąsiedzkie powinny panować w budynku wielorodzinnym?
  • Jak wygląda sytuacja w waszych miejscach zamieszkania?
  • Powiedz jakie zachowania sąsiadów lubisz, a jakie ci przeszkadzają?.
  • Jakimi sąsiadami jesteście? Zastanówcie się, czy w waszym zachowaniu jest coś, co może przeszkadzać ludziom mieszkającym po sąsiedzku? Porozmawiajcie o tym w domu

Opisz dobre zakończenie tej historii. Możesz narysować tą scenkę.

Danuta Piekarczyk-Cola
Kategoria:

„Stefek Burczymucha” e-book: http://old.mac.pl/UserFiles/egzemplarze_okazowe_2018/wczesnoszkolna/oto-ja-klasa2/otoja_pol_spol_kl2_cz1/mobile/index.html#p=24

https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/stefek-burczymucha.html

Stefek

O większego trudno zucha,

Jak był Stefek Burczymucha…

— Ja nikogo się nie boję!

Choćby niedźwiedź… to dostoję!

Wilki?.. Ja ich całą zgraję

Pozabijam i pokraję!

Te hijeny, te lamparty,

To są dla mnie czyste żarty!

A pantery i tygrysy

Na sztyk wezmę u swej spisy!

Lew!… Cóż lew jest? — kociak duży!

Naczytałem się podróży!

I znam tego jegomości,

Co zły tylko kiedy pości.

Szakal, wilk?… Straszna nowina!

To jest tylko większa psina!…

(Brysia mijam zaś zdaleka,

Bo nie lubię, gdy kto szczeka!)

Komu zechcę, to dam radę!

Zaraz na ocean jadę,

I nie będę Stefkiem chyba,

Jak nie chwycę wieloryba! —

I tak przez dzień boży cały

Zuch nasz trąbi swe pochwały.

Aż raz usnął gdzieś na sianie…

Wtem się budzi niespodzianie,

Patrzy, a tu jakieś zwierzę

Do śniadania mu się bierze.

Jak nie zerwie się na nogi,

Jak nie wrzaśnie z wielkiej trwogi —

Pędzi, jakby chart ze smyczy…

— Tygrys, tato! tygrys! — krzyczy.

— Tygrys?… ojciec się zapyta.

— Ach, lew może!… miał kopyta

Straszne! Trzy czy cztery nogi,

Paszczę taką! Przytem rogi…

— Gdzież to było?

— Tam na sianie,

Właśnie porwał mi śniadanie…

Idzie ojciec, służba cała,

Patrzą… a tu myszka mała,

Polna myszka siedzi sobie

I ząbkami serek skrobie!…

Po przeczytaniu wiersza „Stefek Burczymucha” – Marii Konopnickiej odpowiedz na pytania:

Dlaczego można się chwalić a nie warto się przechwalać?

Czym mogę się pochwalić?

Podaj przykład przechwalania się Stefka.

Jakie mogą być skutki przechwalania się?

Przedstaw na rysunku to co Stefek opowiedział tacie.

Wniosek! Ważne jest aby przed innymi ludźmi pochwalić się np.: osiągnięciami czy jakimś wysiłkiem lub wykonaną pracą

natomiast

nie należy przechwalać się czyli mówić przesadnie, nie zawsze zgodnie z prawdą, jakim to się jest wspaniałym, tak by inni nam zazdrościli.

 

„SAMOCHWAŁA” wiersz, który napisał: Jan Brzechwa

https://www.youtube.com/watch?v=Y665FJYt9hQ

Wśród wierszy Brzechwy znalazły się utwory wskazujące cztery dziecięce przywary:

w wierszykach „Samochwała”, „Skarżypyta”, „Kłamczucha” i „Leń” poeta w zabawny sposób ukazuje

nieodpowiednie zachowanie, wyolbrzymiając konkretne cechy do tego stopnia, że stają się śmieszne.

samochwala

Samochwała w kącie stała

I wciąż tak opowiadała:

"Zdolna jestem niesłychanie,

Najpiękniejsze mam ubranie,

Moja buzia tryska zdrowiem,

Jak coś powiem, to już powiem,

Jak odpowiem, to roztropnie,

W szkole mam najlepsze stopnie,

Śpiewam lepiej niż w operze,

Świetnie jeżdżę na rowerze,

Znakomicie muchy łapię,

Wiem, gdzie Wisła jest na mapie,

Jestem mądra, jestem zgrabna,

Wiotka, słodka i powabna,

A w dodatku, daję słowo,

Mam rodzinę wyjątkową:

Tato mój do pieca sięga,

Moja mama - taka tęga

Moja siostra - taka mała,

A ja jestem - samochwała!"

Jak przedstawiłabyś/ przedstawiłbyś siebie i swoją rodzinę?

 Postaraj się opowiedzieć oraz wykonać pracę plastyczną.

samochw2